Mojito – sprawdzony przepis, który warto znać

Orzeźwiające Mojito to wyśmienity drink, który jest chyba jednym z najbardziej popularnych na świecie. Z pewnością spodoba się każdemu, kto przepada za limonkami czy rumem. Można zamówić go w wielu barach, można również przygotować go w domu, co wcale nie jest takie skomplikowane. Jeżeli chcesz wypróbować Mojito, na naszej stronie internetowej znajdziesz sprawdzony przepis!

drink-1030483_1280

Historia Mojito

Mojito to drink z długą historią, o której nie każdy wie. Jego pierwowzorem był napój, który upodobał sobie angielski korsarz żyjący w XVI wieku – słynny kapitan Drake. Często pijał on tafię – jest to rodzaj taniego rumu wytwarzanego z trzciny cukrowej i dodawał do niej sok z wyciśniętej cytryny oraz miętę.

O powstaniu Mojito możemy mówić dopiero wtedy, gdy zaczęto produkować prawdziwy rum – klarowny i mocny. To właśnie ten alkohol w XVII i XVIII wieku był jednym z najczęściej sprowadzanych towarów z obu Ameryk, a także przyczynił się do rozpowszechniania się tego drinka.

Przepis na Mojito:

  • biały rum – 40 ml
  • limonka – połówka
  • syrop cukrowy – 20 ml
  • liście mięty – 6 sztuk
  • woda gazowana – 40 ml
  • kruszony lód

Limonkę sparzyć, obrać, wyciąć z niej białe części, pokroić na 2 ćwiartki. Pokroić 1 ćwiartkę na mniejsze kawałeczki i umieścić w szklance typu highball. Dodać porwane liście mięty i ugnieść składniki, na przykład końcówką noża lub muddlerem aż do momentu, w którym mięta zacznie intensywnie pachnieć. Potem dodać syrop cukrowy – zamiast niego można dosypać brązowy cukier trzcinowy lub cukier biały. Szklankę wypełnić pokruszonym lodem, dolać biały rum i wypełnić wodą gazowaną – najlepiej źródlaną, aby nie miała ona zbyt wyczuwalnego smaku. Nie należy dodawać zbyt dużo wody, ma być jej mniej niż lodu. Na koniec drink wymieszać i dekorować go pozostałymi cząstkami limonki i miętą.

Również Mojito jest pyszne w wersji bezalkoholowej – można rum należy zastąpić większą ilością wody gazowanej lub zastosować nieco bardziej zmodyfikowany przepis.

 Przepis na Mojito bezalkoholowe:

  • limonka – połówka
  • cukier trzcinowy – 1 łyżeczka
  • liście mięty – 3-4 sztuki
  • sprite
  • woda gazowana
  • lód

 W szklance umieścić limonkę i miętę, ugnieść składniki, dodać cukier trzcinowy i lód. Na koniec uzupełnić wodą i sprite w tej samej proporcji. Całość wymieszać i serwować.

Jeżeli wobec tego masz ochotę na wypróbowanie Mojito, jego przygotowanie wcale nie jest takie skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Wszystkie potrzebne składniki zakupisz w sklepie, a w domu możesz przyrządzić wyśmienity drink dla siebie i swoich bliskich.

Skomentuj

